
KLUB HUSET – MOBILPOLITIK
Huset har fra marts 2025 stort set været mobilfrit område – mobiltelefoner må kun bruges til at ringe og spille musik. Alt andet, såsom sociale medier, spil og YouTube, er ikke tilladt i klubben.
Vores motto er “Oplevelse, frihed, fællesskab”. Den tid, ungerne er i klubben, bør bruges på fællesskab, leg og aktiviteter – på faktisk at være her – ikke på skærme.
Vi ser, at børn – som voksne i øvrigt – er mere aktive, opsøgende og nysgerrige, når mobilen ikke er i spil. De engagerer sig mere i hinanden, deres omgivelser, følelser og kreativitet – præcis som vi ønsker det i Huset.
Det er der flere grunde til, at vi ikke bare inddrager telefonerne:
- Børnene skal have friheden til at kunne ringe hjem uden en voksen som mellemled.
- Telefonen bruges også til musik, som fortsat er tilladt via Bluetooth til en højtaler.
- De skal lære at have en telefon uden at være afhængige af den.
Forældrenes rolle
Vi har brug for jeres hjælp til at få det til at lykkes. Hvis børn bevidst bryder reglerne, gemmer sig for at spille eller undgår voksne, kan vi blive nødt til at ringe hjem og bede om støtte.
Så tal med jeres børn og forklar dem, hvorfor vi gør det her – og at der er mening med galskaben😊.